KOMPRESSOR


Tillykke med din nye KGK kompressor.

Med købet af en kompressor følger også en vis vedligeholdelse, hvis man ønsker at den skal holde i mange år fremover.

Kompressorer findes både som oliefrie eller olieholdige, og det er yderst vigtig at være bevidst om, hvilken type man har.

Om kompressoren er med eller uden olie spiller en stor rolle for, hvordan man bør vedligeholde den.

Derfor har vi samlet et par nyttige tips til vedligeholdelsen af din kompressor som blandt andet kan ses herunder.

 

 

 

 

God service på KGK kompressorer

Har du købt en kompressor hos os, så følger er automatisk en 12 mdr. garanti med, der dækker fabrikations fejl, dog ikke sliddele. Hvis du oplever uforudsete problemer med din kompressor, så er du altid velkommen til at ringe til KGKs værksted på tlf. 45 76 17 00 og gerne inden indlevering/indsendelse, da mange problemer kan afhjælpes over telefon.

Hvis konklusionen bliver, at kompressoren skal en tur på vores værksted, så skal de indleveres hos forhandleren eller indsendes til KGK A/S, Møllevej 9, H2, 2990 Nivå.

 

 

 

   ----000----

Vedligeholdelse. 

1. Brug en kraftig forlængerledning.


Uanset kompressortype, så er det yderst vigtigt at anvende en kraftig forlængerledning i en separat sikringsgruppe. Hvis kompressoren ikke vil starte, så skyldes det ofte en for lav spænding som følge af en for lang/tynd forlængerledning eller en ikke-udrullet kabeltromle.

 

2. Tøm Tanken. 

Man skal sørge for at tømme kompressorens tank for kondensvand jævnligt, for at undgå at rust flager  ryger med ud og sætter sig i blandt andet kontraventilen. 

 

3. Drifttid. 

En kompressor er beregnet til at køre i intervaller med en maximal samlet drift på 30 minutter pr. time for at sikre en korrekt nedkøling. Hvis disse intervaller ikke overholdes, så vil det forårsage kraftigt slid på kompressorens vitale dele. Derfor bør man altid følge manualens anvisninger og sætte sig godt ind i, hvordan kompressoren bør anvendes korrekt.

 

4. Oliefri eller Olieholdig. 

På en oliefri skal man være opmærksom på, hvor længe kompressoren kører for at fylde tanken. Hvis den kører i længere tid end den plejer, så kan det være et tegn på, at stempelringene er blevet slidte og skal skiftes. 

 

På en olieholdig skal man sørge for at tjekke olieniveau jævnligt og påfylde efter behov. gerne med KGK's specielt udviklet kompressor olie KO1 for maximal holdbarhed. 

FAQ. 

Top